Hitri iskalnik po
bazah podatkov

 

E-novice

Aktualni članki in obvestila

 

Za avtorje

 

HITRA PRIJAVA

Natisni stran | Povečaj velikost pisave | Zmanjšaj velikost pisave

Sporočilo za javnost Zavoda Vozim: Odgovorno v poletje

13. 7. 2020 | Mosa | novica

Sporočilo za javnost Zavoda Vozim

Ne pozabimo na varnost tudi na drugih nevarnih področjih!

"Virus" prometnih nesreč še vedno v samem vrhu razlogov smrtnosti in hudih poškodb med aktivnim prebivalstvom v Sloveniji.


Celje, 8. 7. 2020 – V času, ko je vrednota zdravja zelo izpostavljena in cenjena, predvsem na račun epidemije koronavirusa (Covid-19), med nami o(b)stajajo še druge nevarnosti, na katere ne smemo pozabiti. Predstavniki Zavoda VOZIM pozivajo: »Naj bo varnost tudi na naših cestah na prvem mestu.«

Letošnje poletje bomo po večini preživeli v raziskovanju naše prelepe dežele, njenih znamenitosti, turističnih in izletniških kmetij,… a poletna razposajenost, ki je v času dopustov zelo prisotna, prinaša mnoge pasti. Najpogostejše so tudi prometne nesreče, ki v Sloveniji kljub karanteni ne usihajo. Letos smo se s številom umrlih in telesno hudo poškodovanih že precej približali lanskim številkam – v zadnje pol leta je na naših cestah umrlo 44 ljudi, 274 pa se jih je hudo telesno poškodovalo. Delež povzročiteljev, ki so povzročili smrtno prometno nesrečo zaradi vpliva alkohola, pa presega 1/3.

Ker je poletje čas sprostitve, in glede na predhodno pomladno karanteno tudi druženj, se poraba alkohola še povečuje. Zato je ključno, da se tudi v prometu vedemo maksimalno odgovorno. Če so maske in razkužila obvezna varnostna oprema v javnih in drugih prostorih, naj bo za volanom obvezna oprema popolna treznost in osredotočenost na promet. Če je za prenos virusa lahko usoden le en dotik kljuke ali stisk roke, pa se nam velikokrat to zdi nemogoče, je tudi za zmanjšano prištevnost v prometu in posledično za prometno nesrečo lahko usodna le ena popita alkoholna pijača.

»Zato pozivamo vse Slovence, naj bodo pri raziskovanju Slovenije HEROJI – torej tisti, ki nikoli ne vozijo pod vplivom alkohola oz. vedno poskrbijo za varen prevoz svojih bližnjih. Pozivamo tudi vse turistične delavce, organizatorje in skrbnike, da svoje goste opomnijo na nevarnost vožnje pod vplivom alkohola in da jim pomagajo zagotoviti varen prevoz,« poziva David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM.

Vlado Peterlin, predstavnik Zavoda VOZIM, je bil sicer odgovoren gostinec – skrbel je, da so njegovi gostje varno prispeli domov. Se je pa uštel pri sebi, saj se je z nekaj popitimi pivi, z mislijo »samo nekaj kilometrov imam do doma« usedel za volan in se tik pred domom v prometni nesreči hudo telesno poškodoval in ostal na invalidskem vozičku. Pravi, da je imel »srečo, ker je bil v avtomobilu sam in je poškodoval le sebe.« A se zaveda, da če bi bil bolj odgovoren tudi takrat, bi bila verjetno njegova življenjska zgodba danes popolnoma drugačna.

»K povečanju aktivnosti za večjo varnost na naših cestah pa se obračamo tudi na Javno agencijo RS za varnost prometa in Policijo. Tudi letos naj, kljub omejitvam zbiranj, poveča obseg svojih aktivnosti. Hkrati pa predstavnike medijev prosimo, da so heroji z ozaveščanjem, da alkohol in volan nikakor ne sodita skupaj,« pravi Razboršek in dodaja:

»Spoštovani sodržavljani, bodite pravi heroji in nikoli ne sedite za volan pod vplivom alkohola ter poskrbite za varen prevoz svojih bližnjih, četudi sredi noči in v pižami. Spoštujte pa tudi druge normative prometne varnosti. Ob alkoholu so največjo nevarnost predstavlja tudi hitrost, uporaba mobilnega telefona, utrujenost in splošna nezbranost.«

Letos se je Heroji furajo v pižamah, iniciativa Zavoda VOZIM, Zavarovalnice Generali, Toyote Slovenija in Lune\TBWA za manj voženj pod vplivom alkohola, ki deluje ob podpori Ministrstva za zdravje, zaradi korona situacije odvijala v nekoliko okrnjeni obliki. A so predstavniki Zavoda VOZIM vseeno opravili 20 spletnih predavanj za mlade in njihove starše o nevarnostih alkohola in vožnje, hkrati pa ozavestili vse dosedanje obiskovalce Drive-in kina v Ljubljani, Celju in na Ptuju o posledicah neodgovorne vožnje pod vplivom alkohola in jo razširili še na neuporabo telefona med vožnjo.


Hvala, ker vozite odgovorno. Samo skupaj lahko naredimo ceste varnejše in preprečimo zgodbe, kot je Vladova.

Priloženo dodajamo priložnostni oglas in vas, spoštovani predstavniki medijev, prosimo za objavo v medijih.

Več informacij na spletni strani http://www.vozim.si

--
Dodatne informacije:
Zavod VOZIM: Anja Zagomilšek, PR, anja@vozim.si

 

HEROJI FURAJO V PIŽAMAH je vseslovenska družbeno odgovorna iniciativa Zavoda VOZIM, Zavarovalnice Generali, Toyote Slovenija in Lune\TBWA, ob podpori Ministrstva za zdravje in Javne agencije RS za varnost prometa, ki poziva k zmanjšanju voženj pod vplivom alkohola med mladimi. Je inovativna akcija medsektorskega povezovanja za zmanjšanje voženj pod vplivom alkohola ter rabe alkohola med mladimi. Povezovanje poteka med mladimi, mladinskimi centri in lokalnimi odločevalci, nacionalnimi strokovnjaki s področja prometne varnosti in javnega zdravja, starši ter podjetji. Gre za edinstven projekt, ki orje ledino na področju povezovanja različnih deležnikov/akterjev s poslanstvom izboljšanja prometne varnosti med mladimi. Gre za večkrat nagrajeno iniciativo, ki je prejela tudi najvišjo mednarodno strokovno nagrado »Road Safety Excellence«, ki jo Evropska komisija podeljuje za delo na področju varnosti v cestnem prometu. Hkrati pa je bila izbrana za najboljšo preventivno prakso med letu 2016 in 2019 v EU s strani Evropske komisije.


V 3. sezonah so z iniciativo »Heroji furajo v pižamah« prispevali k oblikovanju ter implementaciji konkretnih rešitev, ki vodijo v izboljšanje prometne varnosti v lokalnem okolju. S koledarjem gole resnice, ki je bil distribuiran konec leta 2019, so z več kot 2500 izvodi dosegli preko 50 občin po vsej Sloveniji, v aktivnosti pa je bilo v vseh treh sezonah vključenih 14.436 udeležencev (mladih, staršev, lokalnih odločevalcev, strokovnjakov, …). Eden od inovativnih vidikov iniciative je tudi prenos izven meja Slovenije in mednarodnemu aktiviranju ciljne javnosti, ki se že kaže v projektu »Be a hero« s Portugalci in Belgijci.

 

 

Komentarji

Ni komentarjev.

 

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Ste pozabili geslo za dostop?


Se še ne poznamo?

Registrirajte se zdaj

 

Arhiv novic in člankov

 
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Strinjam se