Hitri iskalnik po
bazah podatkov

 

E-novice

Aktualni članki in obvestila

 

Za avtorje

 

HITRA PRIJAVA

Natisni stran | Povečaj velikost pisave | Zmanjšaj velikost pisave
Prva stran | Novice in članki |  NIJZ: V tedenskem pitju in opijanju mladostnikov smo nad mednarodnim povprečjem

NIJZ: V tedenskem pitju in opijanju mladostnikov smo nad mednarodnim povprečjem

25. 1. 2016 | Mosa | novica

Zadnja raziskava Z zdravjem povezana vedenja v šolskem obdobju je pokazala, da je 81 % slovenskih 15-letnikov že poskusilo ali pilo alkoholne pijače. Poleg tega se jih 40 % z alkoholom sreča že pred 13. letom starosti. Prvo alkoholno pijačo otroci najpogosteje spijejo do svojega 10. leta starosti, največkrat v domačem okolju. Približno vsak sedmi 15-letnik pije alkoholne pijače vsaj enkrat tedensko in skoraj tretjina 15-letnikov je že bila opita vsaj dvakrat v življenju.
 

Podatki kažejo tudi na nekatere razlike med spoloma. Med 15-letniki, ki pijejo vsaj enkrat tedensko, je več fantov kot deklet, podobno je tudi pri 13-letnikih, kjer sta pitje alkohola in opijanje pogostejša med fanti. Razlike med spoloma v pivskem vedenju se v zadnjih letih manjšajo in pričakujemo lahko, da se bodo v prihodnosti še bolj zmanjševale – medtem ko odstotek fantov, ki se opijajo, pada, pa pri dekletih ostaja enak. Iz drugih raziskav zaznavamo tudi naraščanje števila mladih žensk v starosti od 25 do 34 let, ki se pogosto opijajo. Podobno ugotavljajo tudi v drugih srednjeevropskih in vzhodnoevropskih državah. Nekateri raziskovalci to pripisujejo vse večjemu osamosvajanju in avtonomnosti žensk v teh državah. Raziskave tudi dejansko kažejo, da višja kot je pozicija žensk v družbi, manjše so razlike med spoloma v načinu pitja alkohola. Možen razlog je tudi v neodgovornem načinu oglaševanja alkohola, ki je intenzivno usmerjeno v mlade, predvsem pa v dekleta, ki naj bi bila samo v revijah za štirikrat bolj izpostavljena oglasom kot fantje.

Razlogov, zakaj mladi posegajo po alkoholu, je več in se med seboj prepletajo. Med najpomembnejšimi lahko poudarimo toleranten odnos slovenske družbe do alkohola in veliko dostopnost alkohola. Raziskave kažejo, da kljub zakonski prepovedi prodaje alkohola mladoletnim osebam mladi v večini primerov nimajo težav z nakupom alkoholnih pijač v trgovini ali lokalu. Razlogi so tudi v značilnostih razvojnega obdobja adolescence, ko mladi potrjujejo svojo identiteto tudi s preizkušanjem novih reči in ko možgani mladostnikov še dozorevajo. Na pitje mladih vplivajo še njihovo precenjevanje števila vrstnikov, ki redno pijejo alkohol, želja po pripadnosti vrstniškim skupinam, permisiven odnos staršev do pitja svojih otrok, neustvarjalno in neaktivno preživljanje prostega časa mladostnikov ter pozitivna pričakovanja v zvezi s pitjem alkohola, ki jih spodbuja tudi neodgovorno oglaševanje alkoholnih pijač.

 

Komentarji

Ni komentarjev.

 

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Ste pozabili geslo za dostop?


Se še ne poznamo?

Registrirajte se zdaj

 

Arhiv novic in člankov

 
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Strinjam se