Hitri iskalnik po
bazah podatkov

 

E-novice

Aktualni članki in obvestila

 

Za avtorje

 

HITRA PRIJAVA

Natisni stran | Povečaj velikost pisave | Zmanjšaj velikost pisave
Prva stran | Novice in članki |  Prijava spornega spletnega oglaševanja alkohola Slovenski oglaševalski zbornici

Prijava spornega spletnega oglaševanja alkohola Slovenski oglaševalski zbornici

13. 6. 2014 | Mosa | novica

V imenu projekta MOSA (Mobilizacija skupnosti za odgovornejši odnos do alkohola) podajamo pritožbo Oglaševalskemu razsodišču Slovenske oglaševalske zbornice, ker menimo, da spletni oglas Pivovarne Union d.d., krši več določb Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Menimo, da je kršena tudi norma zakonitosti, zato smo podali pritožbo tudi na Tržni inšpektorat.  

Oglas se nanaša na spletni oglas naročnika Pivovarne Union d.d.  in z njim povezano komunikacijo preko socialnih omrežij. Oglas je dostopen na spletni strani: http://150let.pivo-union.si/. Akcija, ki jo oglašuje traja od 27. 5. do 5. 6. 2014.

UNION zbij cenoOglas je sicer nastal kot obeležitev 150 obletnice podjetja, vendar menimo, da je izveden na način, ki direktno nagovarja potrošnike z izdelkom. Poziva jih namreč k vsakodnevnem nazdravljanju, ki prispeva k zniževanju cene njihovega izdelka. Pri tem izpostavljajo družabno naravo pitja in spodbujajo potrošnike, da k sodelovanju privabijo tudi svoje prijatelje. Nikjer na spletni strani ni mogoče zaslediti zakonsko zahtevanega opozorila “Minister za zdravje opozarja: Uživanje alkohola lahko škoduje zdravju!“ ali “Minister za zdravje opozarja: Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju!“ iz 15b člena, 13 alineje Zakona o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili- ZZUZIS (Ur.l. RS št. 52/00, 42/02). Zakon kot izjemo navaja poslovno komunikacijo z bilteni, katalogi, letaki in prospekti ali obveščanje na prodajnih mestih, vendar zaradi direktnega nagovora potrošnikov s svojim izdelkom menimo, da je oglas naravnan prodajno in ga ne moremo uvrstiti med korporativno oglaševanje.

Spletna igra - UNION

Menimo, da oglas v več alinejah krši tudi 19. člen kodeksa, ki se nanaša na alkoholne pijače. simpatijaZraven 3.člena, ki poudarja nujnost opozorila, kot ga velevajo veljavni predpisi, krši tudi 4. in 5. alinejo 19.člena kodeksa. 4. alineja izpostavlja prepoved prikazovanja pozitivne vzročne zveze med pitjem alkohola in uspehom v družbenem ali spolnem življenju. Spodaj lahko vidite primere nagovorov podjetja preko socialnih omrežij Facebook in Twitter, ki so hkrati objavljeni tudi na spletni strani in jih zato vidimo kot del oglaševanja izdelka.

 

 

Menimo, da je prišlo tudi do kršitve 5. alineje 19.člena kodeksa, ki prepoveduje prikazovanje oseb, mlajših od 25 let. Čeprav je za oglaševano podobo uporabljena risarska tehnika, slog risbe pa bi lahko opisali kot retro, menimo, da je oglas zagotovo namenjen osebam mlajšim od 25 let in jo v spodnjem primeru tudi prikazuje.    

 mladi

 

Pri vaši obravnavi spornega oglasa bi vas želeli opozoriti tudi na raziskavo avstralskih znanstvenikov Univerze v Queenslandu, dostopno na spletni strani, ki je potekala pod okriljem FARE (Foundation for alchohol research and education).  Ugotovili so, da se alkoholna industrija  s komunikacijo preko socialnih omrežij uspešno izogiba zakonski regulativi oglaševanja alkohola. Pri tem za učinkovitejšo komunikacijo izkoriščajo obstoječo pivsko kulturo in tako še utrjujejo družbene prakse, ki jih zakonodajalci z regulacijo skušajo omejiti, saj imajo dolgoročne posledice za zdravstveno stanje prebivalstva. Pod vplivom teh dognanj je bil na Finskem že sprejet zakon, ki izrecno prepoveduje oglaševanje alkohola tudi na spletnih socialnih omrežjih.

Naši zakoni in oglaševalski kodeks oglaševanja na spletnih socialnih omrežjih sicer izrecno ne prepovedujejo, vendar smo prepričani, da je omejitve, ki jih postavljajo zakoni in kodeks, možno in potrebno aplicirati tudi na spletna socialna omrežja.

Oglaševalskemu razsodišču predlagamo, da oglaševalca Pivovarno Union d.d. pozove k nemudnemu umiku spornih vsebin iz vseh svojih spletnih strani in spletnih socialnih omrežij, preostale oglase pa dopolni z zakonsko zahtevanim dopolnilom.

 

 

Komentarji

Ni komentarjev.

 

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Ste pozabili geslo za dostop?


Se še ne poznamo?

Registrirajte se zdaj

 

Arhiv novic in člankov

 
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Strinjam se